LIDL. Заслужава си!
Емануил Манев
Емануил Манев

– Разкажете за настоящите си задачи като мениджър филиал и за Вашия екип!
Мениджър съм на най-оборотния филиал в България. За една година постигнахме 20% ръст в оборота, който в нашия случай се дължи на повишаването броя на клиентите, а това е много важно. За това, разбира се, доста спомага и политиката на Lidl.
Когато отваряхме магазина, 60% от служителите бяха новопостъпили, а сега разполагам с един много добре обучен екип, в който хората работят с удоволствие и професионално вършат задълженията си.

– Какво най-много Ви мотивира в работата?
Мотивира ме успехът, който постигам като цяло. Харесва ми, че това се забелязва от всички хора, с които работя. Опитвам се да дам всичко възможно от себе си, за да постигна целите си.
Моите ръководители са на високо професионално ниво. Винаги точни и ясни, абсолютно безпристрастни относно работата в магазина. Разчитам на техния коректив, когато в ежедневието се случи да пропуснем нещо. Подкрепата им е много мотивираща.

– Как бихте описали идеалния мениджър филиал?
Най-важното за мениджър филиал е да има „птичи поглед“ – да вижда всички детайли в магазина и извън него. Той трябва да умее да предвижда нещата и да успява да избегне определени критични моменти. И не на последно място мениджър филиал трябва да работи наравно с екипа си.

– Има ли специфичният начин, по който се правят нещата в Lidl – нещо, което ни отличава от другите вериги?
Това, което най-много ми харесва в нашата компания, е че всичко е систематизирано и може да се научи и изпълни в описания ред и за описаните срокове. Вътрешните правила на фирмата, както и законовите норми в страната се спазват напълно. Всички колеги са обучени да следят актуализиращата се информация относно работния процес и да я спазват.

– Какво означава за Вас да работите в Lidl?
Усещане за сигурност и добро бъдеще. Смятам, че съм се доказал за четири години и искам да продължавам напред. Щом компанията показва ръст, ние като служители също трябва да очакваме хубави неща за себе си.

– Освен желанието за развитие, какво друго качество е необходимо, за да бъде човек успешен в Lidl?
На мен лично много ми помага моето семейство. Колкото и странно да звучи, смятам семейството за лично качество. Женен съм от осем години, със съпругата ми имаме две прекрасни деца – радвам се, че имам тяхната подкрепа, когато се прибера вкъщи. Те ме зареждат с много положителни емоции.

– Успявате ли да запазите баланса между работа и личен живот?
Напълно. Това, че имам хубава работа, се отразява добре на семейството ми. Те също се чувстват спокойни. Проявяват разбиране към натовареността ми. Работното ни време се сумира и дори когато изработим повече часове, после се компенсираме. Така и след много натоварени периоди човек има време да се възстанови и да си почине.

– Ако трябва да опишете Lidl с три думи?
Сигурност, динамика, качествена работа и качествено обслужване за клиентите.

– Какво послание бихте отправили към хора, които сега кандидатстват за работа при нас?
Ако са мотивирани да се развиват в тази професионална сфера и са готови да дадат 100% от себе си на работното място, да заповядат. Ние ги очакваме и сме готови да ги обучим.


Моята лична рецепта за успех:
Средата в Lidl е много динамична и аз също се стремя да бъда динамичен. Човек винаги има какво ново да научи и какво да подобри в себе си. Стремя се да не спирам да се развивам.