LIDL. Заслужава си!
Инна Петрова
Инна Петрова

– Разкажете ни какви са Вашите работни задачи и с какво се занимавате?
Отдел „Комисиониране“ се занимава с подготовката и изпълнението на филиални поръчки. От нас зависи всяка една поръчка да бъде изпълнена в съответното количество и със съответното качество на точното място. 

– Какво се крие като работа зад това?
Зад това се крие един супердинамичен процес. Нашият отдел варира между 120 и 140 човека, разпределени в няколко сектора. Всеки сектор има групов ръководител. Работя с всички – с ръководителите, които са над мен, с груповите ръководители и с всички служители. От мен зависи как ще бъде организиран всеки един процес за правилното протичане на работата

– Как мотивирате Вашите служители?
Когато отида при даден служител, се старая не само да му кажа какво точно  трябва да направи, но и да му покажа как се прави. Мисля, че личният пример е доста добра мотивация.

– Как бихте описали хората, с които работите ежедневно?
Работата ни е доста динамична, на моменти дори стресова. Много е важно всеки един от нас в дадена ситуация да съумее да вземе правилното решение, а също така да бъде готов винаги да помогне на някой друг, който не е пряко свързан с неговите задължения. Колегите ми са много енергични и усмихнати хора – ние сме приятели и извън работа, което за мен е от голямо значение.

– Кое е най-ценното качество на хората от Вашия екип?
Това, че са искрени.
Складът наистина е доста динамична среда, където всичко се случва по план? Как и кога успявате да общувате помежду си?
При нас е адски важно да се разговаря със служителите. Ако аз се движа от точка А до точка В и срещна трима колеги, се чувствам длъжна да ги заговоря. Ние като ръководни кадри, ако не проявяваме интерес към хората, няма как да ги мотивираме. Разговорът с всеки един служител е много важен.

– Как развивате груповите ръководители, на които разчитате, за да се случват всички процеси?
Всеки един от тях преминава през необходимото обучение. Запознава се цялостно с процесите, бива обучен как да се отнася със служителите, как да ги мотивира и да подпомага работата. От нашите групови ръководители се очаква сами да инициират процесите и да показват напредък като ръководни кадри.

– Ако трябва да препоръчате Lidl като работодател на Ваши познати, как ще ги спечелите?
Бих казала на всеки кандидатстващ, че за човек, който има желание да се развива, това е компанията.

– Но това би мотивирало хора, които имат желание да се развиват. Как печелите останалите кандидати, които в дългосрочен план биха искали да са комисионери и биха били щастливи с тази работа?
Истината е, че хората могат да оставят различно впечатление. Има хора, които в началото не показват желание да се развиват, но с времето се доказва. Докато има и такива, които са много нахъсани, но идвайки при нас, виждат усиленото темпо на работа и ако не са свикнали на такова, просто ги губим.

– Какво казвате на новопостъпилите служители във Вашия отдел?
Даваме им пример с по-голямата част от служителите, които работят тук от 4-5 години. А с това им става ясно, че след като сме успели да задържим толкова много хора, Lidl е коректен, лоялен и добър работодател и вижда това, което прави всеки един от нас.

Моята лична рецепта за успех:
Мисля, че човек трябва да балансира между поставени цели, и правилния път към тяхното постигане.
Ако си поставиш дадена цел и намериш правилния път, то винаги ще си успешен.