LIDL. Заслужава си!
Валентина Пешева
Валентина Пешева


– Как започнахте работа в Lidl?

Кандидатствах по обява. Нямах познати, които да работят в компанията, но от сестра ми, която живее във Виена, разбрах, че фирмата е много коректна. Така реших да кандидатствам.

– Спомняте ли си своя първи работен ден?
Беше доста натоварващ като за първи ден – получих много информация, запознах се с правилата и принципите на работа. Най-много тогава ме впечатли отчитането на оборота с претеглянето на парите на везна.

– В момента в кой отдел работите и през какви позиции сте минали в компанията?
В момента съм в отдел „Комисиониране“ – групов ръководител на отдел „Обратни пратки“ и  Non Food. Започнах като касиер-продавач в магазин на Lidl, след което се преместих в Централен склад като комисионер и постепенно се издигнах до групов ръководител.

– Разкажете ни повече за Вашия отдел? Какви задачи имате, как работите с екипа си?
Занимаваме се с обратните пратки. Те се обработват по определени правила и се приключват в конкретни срокове. В отдел Non Food комисионираме стоки за всички филиали, които в понеделник и четвъртък трябва да бъдат заредени в магазините.
В двата отдела работят общо 24 служители. Старая се към всеки да имам по-специално отношение. Забелязвам хората, които се справят, и им помагам да се развиват професионално. А тези, които не се справят, правим всичко възможно да ги обучим и да им покажем начините на действие, които да ги улеснят в работата.

– Какви са предизвикателствата пред теб като ръководител на екип?
Отделям на всеки служител по минимум 2 – 3 минути на ден, за да го попитам как е, има ли проблеми в работата или с колегите. Най-важно е да изгладим трудностите в работата и ако служителите имат въпроси, да им бъде отговорено на момента. Помагаме си един на друг и се справяме добре като екип.

– Каква е работната атмосфера във Вашия екип?
В нашия отдел няма да скучаете. Ще Ви бъде забавно и разнообразно. Същевременно ние сме успели да постигнем една добра и спокойна работна атмосфера. Мисля, че това е най-важно – спокойната атмосфера предразполага към добри резултати.

– Според Вас има ли специфичен начин на работа, който можем да наречем Lidl-ски?
Да, мисля, че си има точно Lidl-ски начин. Да се спазват правилата и целите – това е за мен Lidl-ският начин.

– Бихте ли препоръчали Lidl като работодател на Ваши познати?
Разбира се, че да. Това е една от малкото коректни фирми в България, която е точна при заплащането и отчитането на работното време. Lidl постоянно предлага на хората възможности за развитие напред и обучения. Това е компания с постоянен ангажимент към служителя.

– Защо наистина си заслужава хората да дойдат на работа в Lidl?
Тук бих дала за пример себе си – аз започнах в Lidl съвсем случайно и постепенно с упоритост, мотивация и следване на правилата, принципите и целите на Lidl, както и с помощта на ръководителите ми се развих до това ниво. Lidl се грижи за служителите си.

– Успявате ли да делите нещата между работа и личен живот?
Да. Старая се да не пренасям дома си на работа, нито работата – у дома. Има моменти, когато премислям какво още е могло да се направи на работа, без да го споделям вкъщи. Удовлетворена се чувствам, когато всичко е свършено в срок. Ако всичко, което сутринта съм си набелязала като задачи, е свършено, значи всичко е наред и изказвам благодарности на моя екип.

– Как бихте описали Lidl с три думи?
Качество, коректност и цели.

Моята лична рецепта за успех
Мотивация и упоритост.