LIDL. Заслужава си!
Мария Тодорова
Мария Тодорова


– Помните ли Вашия първи работен ден?

По-ярки спомени имам от самото откриване. Бях разпределена на 7-а каса.
В един момент отваряме и, тогава господин Ставрев (охраната) казана нещо, което си остана между нас като лаф: „Пазете се, отварям вратите!“. В този момент се освобождава първи коридор. Хора, хора, хора. Хора, банани.

– Каква е ролята мениджър филиал.
Моята главна задача е развитието и обучението на персонала. Това води след себе си и подобряването на финансовите показатели, спазването на законовите разпоредби, вътрешнофирмените правила. В мен е топката да дам основата и знанията на моите служители и на моя ръководен екип, за да може всъщност след това заедно ни е да подобрим останалите точки във филиала.

– Как успявате да се мотивирате всеки ден?
Някой път имам усещането, че по природа съм си мотивирана. За да съм тук вече толкова години, мога да кажа с ръка на сърцето, че наистина тази работа ми доставя удоволствие. Не го казвам само защото ми е предложено развитие и съм оценена като служител, но наистина това, което правя всеки ден ми доставя удоволствие дори и с малките препъни-камъчета в ежедневието, които пък ми вдигат адреналина. Мотивирам се от това, което съм свършила, от това, което съм си поставила като цели. Първо, от това, което ми е зададено като цел, което съм постигнала и от това, което лично аз съм поставила на себе си като цел и съм постигнала. И на магазина като цяло.

– Опишете настоящия филиал, колегите в него
Отборът в моя магазин е много разнообразен. Работя със служители, които са много различни в своята работа, в своята мотивация и в своята демотивация. Един пъстър букет от хора, които се стремя да обединя в една идея, в една цел. Доколкото мога и мисля, че се справям.

– Има ли специфичен начин, по който се правят нещата в ЛИДЛ
Да. Всяко нещо по Lidl-ски. Всяко нещо се прави по начин, специфичен само за Lidl. Lidl-ското правене на нещата ни прави това, което сме.

– Бихте ли препоръчали ЛИДЛ като работодател?
Да, вече съм го правила. Аз харесвам работата си. Харесвам всяко едно нещо от работата си, всичко, което вършим ежедневно. За мен Lidl предлага една динамична среда всеки ден. Това не e за всеки, разбира се. Освен това в Lidl се предлага и развитие, коeто мисля, че не е малко да заинтригува като работодател.

– Какво бихте казали на тези, които сега започват работа или пък кандидатстват за работа в Lidl?
Закъснели сте! Къде чакахте 5 години! Освен това на интервюта винаги го казвам „Ще бъде тежко, но удовлетворението от работата няма да закъснее“

– Каква работна среда стимулира постигането на успех?
На първо място човек трябва да е сигурен в това, което прави, да има необходимите знания. Задължително трябва да има и малко положителен стрес. В съвсем спокойна среда няма как да се случват нещата, няма как да се случи развитието.

– Кое е личното качество, което Ви прави успешна?
Упоритостта.

– Като се приберете от работа вкъщи, с какво чувство се прибирате?
С чувството на удовлетвореност и на една блажена умора.

– С кое постижение, с което най-много се гордеете?
Може би ще прозвучи повърхностно. Човек може да има много други постижения.
Било то от гледна точка на развитие на оборот и на клиенти или, ако щете, новоназначени служители, научени, задържали се във магазина и тн. Но това, което е оставило най-голям отпечатък и ми е доставило вътрешно най-много радост е, че когато бях управител на магазин № 142, бяхме на трето място във филиалната класация. Тогава, като млад управител, това беше за мене един малък празник и се постарах да стане един малък празник и за служителите ми.

Моята лична рецепта за успех:
Вярвам в себе си. Дори и да има някакви изгледи, че може и нещо да не се случи, аз знам, че мога. Освен това е важно човек да бъде реалист. Знам, че мога, но знам, че и още нещо ми трябва, за да го постигна.