LIDL. Заслужава си!
Димитър Бузов
Димитър Бузов


– Какво Ви доведе в Lidl?
Наложи да се преместя в София, където трябваше да си намеря нова работа. Видях обява на Lidl. От мой приятел в Германия бях научил, че са един добър, коректен работодател. Затова кандидатствах. Одобрението стана много бързо. Първоначално стартирах като управител филиал и от септември 2013 г. съм на длъжността регионален мениджър продажби.

– Като управител къде работихте?
Във Филиал 103 – лейбълът на Лидл България. Както има две марки коли – Мерцедес и всички останали, така има и Филиал 103 и всички останали. Преди да започна тук, бях на обучение в четири филиала в Германия. Шестте месеца там ми дадоха немския начин на работа и споменът за това винаги ще остане много позитивен за мен.

– Какво имате предвид под немски начин на работа?
Визирам изпълняемостта на нещата, точността, коректността на хората – това най-много ме впечатли. Опитвам се да прилагам този модел и в настоящата си работа.

– Какви са настоящите Ви задачи като регионален мениджър продажби?
На актуалната позиция задачите са доста комплексни. Трябва да следим за приложението на всички концепции, норми и правила, които са зададени от другите отдели, и да гарантираме за тяхното изпълнение във филиалите. Една от основните ми задачи е да направя добър екип, да създам добра работна атмосфера. Защото когато има колегиалност, разбиране и взаимопомощ между служителите във филиалите, тогава работният процес върви много по-лесно.

– С какво смятате, че Вашият екип се отличава от другите?
Всеки филиал е различен, но всички служители искат да дават най-доброто от себе си. Стремим се да отговорим на потребностите на нашите клиенти по възможно най-бързия начин.
Във филиалите, за които отговарям, има много добра атмосфера за работа, което ме радва. У служителите има и голямо желание за развитие и за подобряване, което също е похвално.

– Вие как се мотивирате всеки ден за работа?
Желанието да се развиваш, желанието да даваш най-доброто от себе си, желанието да видиш от другата страна задоволство и разбиране – това ме мотивира. Когато видиш, че отсрещната страна е добре подготвена и реагира бързо в дадените ситуации – това е едно от най-мотивиращите неща.

– С кое постижение от досегашната си кариера в Lidl се гордеете най-много?
Похвалата от преките ръководители, позитивната обратна връзка от клиентите – това за мен са постижения. Едно от постиженията, с които най-много се гордея, е това, че съм работил в много от филиалите, и продължавам да комуникирам с колегите там, с които съм работил. Това ме навежда на мисълта, че съм оставил някаква следа и съм допринесъл нещата да се случат малко по-добре…

– Смятате ли, че Lidl е успешна компания?
След като една компания се развива толкова добре, открива повече магазини, стъпва на чужди пазари и служителите си остават на работното място – от това по-голямо доказателство за нейното развитие няма.

– А за Вас лично какво означава това?
Какво по-хубаво от това да работиш на сигурно място, в добра работна атмосфера, добър екип и с добри колеги! Освен това фирмата ни проявява отношение към всеки един служител.

– Кое Ваше лично качество Ви е помогнало да се развиете във фирмата?
Като се захващам с нещо, искам да го завърша докрай. Трудностите ме мотивират. И съм трудолюбив.

– Какво бихте казали на колеги, които сега постъпват на работа при нас, или на тези, които кандидатстват?
Абсолютно на правилния път са. Но трябва да са постоянни в начинанието, с което се захващат.

– Как бихте описали Lidl с три думи?
Лоялност, адреналин и развитие.

Моята лична рецепта за успех:
Желание за развитие и постоянство. Ако сме постоянни, стъпка по стъпка нещата ще се случат.