Възможност за любима работа

Академия за Многообразие, равнопоставеност и приобщаване

Рисувано изображение на хора академия за многообразие равнопоставеност и приобщаване

Стартира третото издание на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“

За поредно издание Lidl предоставя стипендии за петима участници в програмата

 

20.01.2025 г.

Третото издание на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“, организирана от Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ) и Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, бе официално открито на 17.01.2025 г. Това е единствената сертифицираща обучителна програма по темата в страната, която и тази година се провежда с подкрепата на Лидл България. 21 професионалисти от различни бизнес направления в корпоративна и неправителствена среда са участниците в актуалното издание на инициативата.

Петимата стипендианти, които тази година ще бъдат част от Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“ с пълни стипендии, осигурени от Lidl, са представители на тематична медия и неправителствени организации. Тяхната цел е да допринесат за мултиплициране на знанията в сектора, който представляват  в партньорство със заинтересовани страни. Lidl подкрепя цялостно провеждането на Академията като част от програмата си за многообразие и включване „Lidl палитра“. С нея Лидл България цели да насърчи активния диалог по темата за ползите от многообразието и политиките за стимулиране на приобщаваща среда, равни възможности и недопускане на дискриминация.

„Ролята на участниците в подобни инициативи е ключова, защото през знания и критично мислене те проправят път на толерантността. Във времена на натиск върху ценностите, подобни инициативи показват кои организации ще останат подкрепящи работодатели, предлагащи среда на приемане и доверие, прилагайки принципите на равнопоставеност и приобщаване“, каза Катерина Шопова, директор „Човешки ресурси“ в Лидл България.

Академията включва общо седем модула или 56 учебни часа. В програмата са включени теми като принадлежност, ползи от многообразието и приобщаването, преодоляване на неосъзнати различия, включваща комуникация и приобщаващо лидерство, правни аспекти на темата. В рамките на заключителния модул Lidl ще проведе сесия за въвеждането на проект по темата многообразие и приобщаване в организациите и ролята на неправителствения сектор в подобен процес.

Сред лекторите в Академията са представители на Стопанския факултет на СУ, бизнеса и неправителствения сектор като д-р инж. Боряна Манолова - главен изпълнителен директор на Siemens България, Северна Македония и Украйна, главния директор „Приобщаване и разнообразие“ в Progress д-р Шърли Ноулс, председателят на борда на директорите на Shell България Камелия Славейкова, доц. Ив. Ангелов - преподавател в катедра Стопанско управление на СУ “Св. Климент Охридски“, Гергана Иванова - основател и партньор в Рекламна агенция The Smarts директорът “Маркетинг и комуникации” за Централна и Източна Европа на Уникредит Виктория Блажева и други. Успешно завършилите ще получат сертификат и възможност да се включат в Алумни клуба на СЖББ.

“Инициативите, които СЖББ стартира, са устойчиви, актуални за времето си и качествени, изпълнени със стойност. Многообразието е важна част от изграждането на по-добро общество. Освен това е и въпрос на бизнес резултати и умение да се адаптираме по-добре с бизнес средата”, сподели Цветанка Минчева, председател на СЖББ.

43 участници се сертифицираха през първите две издания на инициативата като броят им показва нарастващата значимост на културата на приемане на многообразието и наличието на подготвени хора за нейното утвърждаване в организациите, на пазара на труда и в обществото като цяло.

 

Започна записването за третото издание на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“

Вече са известни и стипендиантите на Лидл България

16 декември 2024 г.

От 17 януари до 11 април 2025 г. ще се проведе третото издание на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“ - единствената сертификационна програма у нас по тези теми. Академията се организира от Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ) и Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, с подкрепата на Лидл България. Отличена със „Знак за качество“ на Софийския университет в категория „Значима иновация“, Академията е финалист за награда от престижните AMBA & BGA Excellence Awards 2025, в категория „Най-добра инициатива за култура, многообразие и приобщаване“.

Седемте модула на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“, които покриват 56 учебни часа, са на теми като принадлежност, ползи от многообразието и приобщаването, преодоляване на неосъзнати предразсъдъци, включваща комуникация и приобщаващо лидерство, правни аспекти на многообразието и др. Сред лекторите в Академията и тази година са експерти с богат опит и знания в тези области като д-р инж. Боряна Манолова, д-р Шърли Ноулс, доц. Д-р Иван Ангелов, Камелия Славейкова и други. Пълната програма на Академията може да видите тук: https://womeninbusiness.bg/new-site/mnogoobrazie-programa-2025/

Записването за участие в Академията приключи и вече са известни имената на спечелилите стипендия от Lidl, а това са:

  1. Божидара Живкова, ESG News
  2. Камелия Иванова, АЕЖ
  3. Мая Цанева, Young Talents
  4. Миглена Йорданова, Impact Drive Foundation
  5. Наталия Миткова, Младежка фондация Арете.

Общо 43 участници завършиха първите две издания на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“. Над 95% е удовлетвореността на участниците в нея през 2024 г., а емоциите от тяхното завършване може да видите тук: https://youtu.be/54oSgd53YkA.

„Макар че влязох във второто издание на Академията с нагласата, че съм наясно с темата, бързо разбрах, че имам още много какво да уча – от нюанси в общуването до отговори на основополагащи въпроси и актуален обзор на темата в глобален мащаб и усилията, които полагаме на местно ниво и как се съчетават с културните особености в България. Бих препоръчал на всеки да кандидатства за третото издание, защото лекторите и дискусиите с тях разгръщат мирогледа и подпомагат и личностното израстване на всеки участник.“ ­– коментира Александър Томов от Лидл България.