Възможност за любима работа
Мъж ръководител отдел маркетинг и реклама в сако и риза пред лого на Лидл в централен офис разказва своята история на успеха

Борислав Хлебников, ръководител направление Маркетинг

Визитка:

Борислав Хлебников е Ръководител Маркетинг в ресор „Стоково снабдяване“ в Лидл България. Възпитаник е на Националната гимназия за древни езици и култури и е завършил библиотечно-информационни науки в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Специализирал е  комуникационен мениджмънт в Университета по приложни науки и изкуства в Хановер. Работи в Лидл България от 10 години, развивайки се от графичен дизайнер до ръководител направление. Този период в професионалния си живот определя като „кръговрат“, защото без значение от длъжността и поставяните за нея цели, най-важното, което взимаш, е опитът по пътя, а той се натрупва и дава повече резултати с всеки изминат „кръг“. За това казва, че най-много помага маратонският му дух – постоянната и целенасочена подготовка преди постижението. А това, което хората от екипа му казват за него, е, че им помага да се развиват.

Какво те доведе в Lidl?

Името на обявата в jobs.bg – „DTP Layout Producer“! Шегата настрана, много ме впечатли колко структурирано, ясно и обещаващо беше самото предложение. Още след първото интервю можех да я определя като „мечтаната работа“, макар да разбирах, че шанс от 1 към 14 да я получа си беше доста висока топка.

Помниш ли първия си работен ден?

Не мисля, че някога ще го забравя, въпреки че вече минаха почти 10 години от тогава. На този ден започна обучението ми в Залцбург, Австрия. Денят започна с ранния полет до Мюнхен и в рамките на 12 часа се сблъсках с толкова информация и мащаби, че меко казано, се притесних сериозно ?   

Какъв път си изминал досега в Lidl? Разкажи ни повече за твоето кариерно развитие в компанията?

Започнах като графичен дизайнер. С течение на времето имах възможност да се включа и в други дейности.
Маркетирал съм с продуктите ни от позицията на копирайтър – един от най-интересните периоди, защото имаме практика да разглеждаме всеки отделен продукт подробно, което включва и опитването му. Поддържал съм корпоративния уеб сайт и нюзлетър. Координирал съм процесите между отделни направления във връзка с подготовка на масови медии като брошура и телевизия. Като проектов ръководител имах шанса да работя по имплементацията на първата Stikeez кампания. Незабравима остава и работата ми по проектите с шеф Иван Манчев и шеф Таньо Шишков. Преминал съм и през ролята на заместник-ръководител на направлението.

Ако мога да определя пътя ми до тук с две думи, то те са „безценен опит“. Всеки етап е имал своите трудности и победи, но от днешна гледна точка съм изключително щастлив, че съм имал шанса лично да обследвам спецификите на всеки от тях.

Какво е за теб да работиш в Lidl?

Преди всичко е удоволствие.

Кое е постижението през годините, с което се гордееш най-много?

Трудно ми е да определя едно единствено. Можем да разглеждаме „постижението“ като отделен резултат, но изолирайки го като такъв, на заден план винаги остават много детайли и нюанси, които са довели до него. Например, каква е била целта, какви са били предизвикателствата и трудностите за постигането ѝ, каква е била динамиката в различните етапи и т.н. 
Вярвам, че добрите резултати се постигат с ясни процеси и много отдаденост при следването им. Част от това е и непредубеденото вслушване в различните гледни точки и решителност за напасване.

И не на последно място – най-голямото постижение е това, че работя със страхотен екип. То е и късмет, и щастие, но и постижение да бъдеш сред толкова интересни, мотивирани и разбиращи от работата си хора.

Как успяваш да се мотивираш всеки ден?

Истината е, че да поддържаш едно и също ниво на мотивация всеки ден е сериозно предизвикателство, особено при нашето натоварване. Моят начин да не падам под прага, който сам съм си поставил, е като се презареждам – най-често чрез физическо натоварване или семейни занимания.

А как мотивираш екипа, с който работиш?

Най-често говорим – това е най-прекият начин, по който мога да се чувствам полезен. 

Кое е най-ценното качество на хората, които работят във вашето направление?

Че са професионалисти и са отдадени! Както и фактът, че много често собствените им изисквания към работата надхвърлят общоприетите стандарти.

А кое твое лично качество ти е помогнало най-много, за да се развиеш успешно в компанията?

Вероятно постоянството. Е, и любопитството може би ?

Какво би казал на тези, които сега започват работа или кандидатстват за работа в Lidl?

Да се самопредизвикват. Няма по-голяма награда от собствената удовлетвореност в края на деня, в който си успял да преместиш още една „планина“.

Как би описал Lidl с три думи?

Взискателен, стабилен и мащабен.

Направление Маркетинг

Научете повече за колегите от направление Маркетинг

Към Маркетинг
Zentrale-Arbeitsplaetze-1zu1