Заедно в Lidl
Lidl получи голямото отличие за политиките си за многообразие и приобщаване от престижния конкурс на LEAD
04 октомври, 2024 г.
Работодателските практики на Лидл България в областта на многообразието и включването (DEI) бяха отличени на престижния конкурс на LEAD Network с голямата награда Best in class в ритейл сектора. Тя се присъжда на компании, внедрили стратегически и въздействащи инициативи, които водят до системна промяна. Резултатите от конкурса бяха оповестени в Будапеща, по време на Годишния форум на LEAD – международна организация, която обединява в силна мрежа за трансфер на знания и опит над 20 000 професионалисти в бързооборотната търговия и продажбите на дребно.
Наградата получи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България – единствената компания от ритейл сектора в България, стигнала до финал и отличена в това издание на конкурса.
„Приемаме тази награда като особено ценно признание, защото в Лидл България хората винаги са заемали централно място, превръщайки се в естествени посланици на ценностите за многообразие, равенство и приобщаване. Ще продължим да работим в тази посока, защото вярваме, че обучението, споделянето на добри практики и изграждането на мостове е в основата на положителната промяна в обществото“, каза тя при приемането на приза.
Наградата е за цялостната дейност на Lidl в областта на DEI, която включва реализиране на собствени и подкрепа на партньорски проекти, чрез които се създават условия за по-успешна интеграция и принадлежност на различни групи в обществото, повишава се информираността за ползите от многообразието и се преодоляват стереотипи.
По време на форума Милена Драгийска подписа и документа CEO Pledge на LEAD Network Europe, с който се ангажира да продължи целенасочено да допринася за постигане на по-включващо общество. „Уважението на различията е съществено условие за успех в 21 век. Като сектор, ориентиран изцяло към хората, ритейлът е естествен лидер в промотирането на ценностите на DEI. Чрез обмена на добри практики в мрежата на LEAD, ние можем да форсираме социалния прогрес, основан на ключови ценности като равни възможности, емпатия и доверие в изграждането на по-доброто ни бъдеще“, изтъкна тя.
Многообразие
Активно работим и допринасяме за култура на толерантност в бизнеса и обществото. Поставяме хората в центъра на всичко, което правим. Ценим многообразието в нашите работни екипи, клиенти и бизнес партньори, като уважаваме различията по отношение на ценности, възможности и опит. По този начин създаваме култура на принадлежност.
В Lidl се стремим към справедлива и отворена корпоративна среда, основана на доверие. Така се доближаваме до нашата визия да бъдем 1-ви избор за работодател. Посланието „Заедно в Lidl“ е поредно потвърждение на корпоративната ни отговорност към човешките права, равноправието и многообразието.
Lidl Палитра
Програмата „Lidl Палитра“ е израз на стремежа на Лидл България активно да подкрепя изграждането на палитра от компетенции и вътрешен капацитет за работа по темите на равнопоставеността и приобщаването, да създава образователни и кариерни възможности за хора от уязвими групи в обществото и да интегрира младите хора на пазара на труда.
Програмата си поставя за цел да подбуди активен диалог и да насърчи действия в обществото по отношение на политиките за стимулиране на приобщаваща среда, равни възможности и недопускане на дискриминация.
Харта на многообразието
Lidl e първата компания в ритейл сектора, присъединила се към Хартата на многообразието в страната, с което затвърди дългосрочния си ангажимент да прилага в своята дейност политиките за многообразие, приобщаване и равенство във възможностите за служители, клиенти и партньори.
Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване"
Като част дейностите за изграждане на палитра от компетенции, подкрепяме две поредни издания на Академията за „Многообразие, равнопоставеност и приобщаване“, организирана от Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ) и Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“.
Осигурихме 9 пълни стипендии за мотивирани участници в двете издания на единствената сертифицирана обучителна програма по темата в страната. В първото издание успешно се дипломираха 21 представители на бизнеса и неправителствения сектор.
Доброволчески проект „Скаути на работа"
Lidl провежда вътрешни обучения за служители по темите на многообразието и реализира вътрешен образователен доброволчески проект „Скаути на работа“. Общо 28 са скаутите в компанията, които осъзнават важността на своята активна гражданска роля и оказват положително въздействие върху средата, допринасяйки за изграждането на приобщаваща, толерантна и устойчива работна атмосфера.
Програми за поколението Z
Ключово направление в проекта „Lidl Палитра“ са програмите за приобщаване на поколението Z, включително представители на ромската общност, към пазара на труда, развитие на знания и умения у младите, създаване на кариерна перспектива за тях в България и мотивация да останат тук.
Общият брой на пряко обхванатите е над 3000 младежи само през 2023 г., а индиректно - многократно по-висок.
Палитра от партньорства
Партньорството между Lidl и младежка фондация „Арете“ в подкрепа на ценностите на образованието, многообразието и включването, се утвърждава като модел за изграждане на мостове в обществото, преодоляване на стереотипи и налагане на позитивни ролеви модели. След проведен конкурс и благотворителен концерт, Lidl отпусна стипендии на общо 25 студенти, които посредством успешните си истории се превръщат в посланици на идеята за развитие чрез образование и инициативност.