Възможност за любима работа

Атанас Георгиев, старши консултант "Лидерство и култура"

Мъж служител в отдел човешки ресурси в сако и риза в централен офис разказва своята история на успеха

Визитка:

Професионалният път на Атанас Георгиев е ориентиран към работата с клиенти. Първите 7 години в сферата на продажбите, в сектори строителство и търговия, а след това, когато преминава към отдел Персонал, „клиенти“ стават служителите на компанията. Завършил е икономика в УНСС, владее английски и немски, има интереси в сферата на организационната психология, управлението на хора, музиката и кулинарията.

Какво те доведе в Lidl?

Желанието да променя бранша, в който дотогава работех. Бях мениджър продажби в компания от строителния сектор и доставях продукти на две от фирмите, строящи централата на Лидл България. Знаех за мащаба, с който Lidl оперира, бях пазарувал в магазините в Германия и Гърция и бях уверен в дълготрайните и разнообразни възможности, които възникват в България. Същевременно, динамичната работа и многото пътувания не ми бяха в тежест, защото вече бяха част от ежедневието ми на досегашните позиции.

Помниш ли първия си работен ден в компанията?

Помня го, беше в централата в Германия в Некарсулм. Имаше сняг. Тогава се запознах с още двама колеги, които и до днес са в Lidl и са прекрасни хора и специалисти. След половин ден въведение, оформяне на документи и откриване на банкови сметки ни насочиха към паркинг, от който да си вземем служебните автомобили и да отпътуваме към районите си. Колите бяха затрупани и разчиствахме снега с голи ръце. Аз отпътувах към регион Хановер, регионално дружество Вунстроф.

Какъв път си изминал досега в Lidl? Разкажи ни повече за твоето кариерно развитие в компанията?

Стартирах като Младши ръководител Продажби в Lidl Stiftung. Целевата позиция беше регионален мениджър продажби. За да е подготвен човек за тази позиция, задължително преминава през всички позиции в магазина – касиер-продавач, заместник-мениджър филиал и мениджър филиал.

През 2010 г. стартирах като регионален мениджър продажби в България и с помощта на всички колеги от ресорите открих един от първите 14 магазина в България – в гр. Пазарджик, а три месеца по-късно и този в  гр. Разлог. През това време при нас се подготвяха и екипите за Велинград, Пещера и Панагюрище. Незабравим период!

През 2011 г. поех функцията на доверено лице и до 2014 г. работех за хората в магазините и склада като неутрално лице за контакт. Това са около 1000 разговора годишно. Събраните впечатления и опит ми помагат много при анализи и проекти, защото всичко, което правя в ресор Персонал, е важно да има адекватно и положително въздействие върху бизнеса.

През 2014-2015 г., като ръководител проекти в централата, въведох модул на SAP HR (Learning Solutions), свързан с администриране развитието на служителите. Този опит по-късно ми помогна да придобия знания и в частта Подбор, когато през 2015-2016 г. подготвихме и въведохме модула SAP еRecruiting, а паралелно с това и първия каталог за обучения във фирмата.

През 2016 г. приключихме успешно и най-големия интернационален проект за развитие на хора в Лидл България. След това през 2017 г. дойде ред и на SAP модула за е-обучения в Продажби – LEON. Той се ползва от 2200 души и до момента е спестил над 14 000 часа на обучаващите касиери.

От 2017 г., като консултант Социални дейности, въведох програмата за здравен мениджмънт, от 2018 г. регулярната анкета сред служителите – „Пулсът на Lidl“, изходящите интервюта, доразвихме критериите и наградите за филиалните състезания, започнахме подготовката за Home office, който вече е факт, и много други.

В периода 2018-2019 бях ръководител на отдел Развитие на персонала, което също разшири знанията ми в областите управление на таланта, младежки програми, развитие на ръководители.

От лятото на 2019 г. съм старши консултант „Лидерство и култура“, като зад тази позиция стоят дейности, свързани с анализ и проекти за повишаване на мотивацията и ангажираността на хората в компанията.

Какво е за теб да работиш в Lidl?

Работата тук мога да обобщя в три точки:

  • Възможност да помагам на околните, а също и да се развивам.
  • Удоволствие да съм част от огромен и успешен екип.
  • Предизвикателство да видя докъде са ми лимитите.

Кое е постижението през годините, с което се гордееш най-много?

Че останах себе си – при този мащаб и динамика не е трудно да се промениш в нещо, което не си и не искаш да бъдеш. Радвам се, че с различните проекти, в които участвах или водех, помогнах за обученията, развитието на колегите, както и за създаването на фирмената култура и ценности.

Горд съм също, че голяма част от хората, които наех и обучавах за 4 от първите магазини в България, са вече над 9 години в Lidl и държат на фирмата, а някои от тях се развиха от касиер-продавачи до мениджъри филиали или дори регионални мениджъри продажби.

Как успяваш да се мотивираш всеки ден?

С едно „вълшебно“ изречение, което си казвам почти всяка сутрин, когато се събудя. Не чакам мотивация от околните, въпреки че и тя много помага.

А как мотивираш екипа, с който работиш?

В момента не ръководя екип, но работя с много други екипи от различни ресори – Организация Продажби, IT, Развитие на персонала, Оперативни продажби и др. Формулата е проста - с откритост (споделяне на релевантна информация), доверие, позитивна нагласа и опит да създавам добро настроение, вкл. и чрез изясняване на смисъла от това, което вършим заедно.

Кое е най-ценното качество на хората, които работят във вашето направление?

Не е само едно. Категорично трудолюбие и отговорност, но също и желание за учене и готовност за промяна.

А кое твое лично качество ти е помогнало най-много, за да се развиеш успешно в компанията?

Фокусът първо върху хората и техните нужди, а след това върху цифрите и личния успех. Това според мен е устойчивият начин да подобриш фирмените показатели и да съдействаш компанията да постигне успех и развитие.

Какво би казал на тези, които сега започват работа или кандидатстват за работа в Lidl?

Заслужава си. Нещата зависят от вас повече, отколкото си представяте или очаквате. Необходимо е само да не се отказвате, защото ритейл бизнесът не е лек и е динамичен. И не забравяйте, че постигането на резултати е възможно само чрез добра съвместна работа с много други хора от фирмата.

Как би описал Lidl с три думи?

Успех, динамика, любимо място за пазаруване.

Човешки ресурси

Научете повече за работата на колегите от отдел Човешки ресурси

Към Човешки ресурси