Заслужава си.

Това, което наистина отличава Lidl, е емоционалната връзка

15 godini lidl Anelia Savkova

Анелия Савкова, МЗМФ във Ф111 в Плевен.

Като бяхте дете, каква мечтаехте да станете? 

Като дете мечтаех да стана журналист или писател, защото много обичах да пиша. С времето обаче животът ме завъртя в съвсем друга посока и днес работя с хора, което ми носи голямо удовлетворение.

Как Ви намери това, което работите в момента? Как стартирахте? 

Бях се върнала от студентска бригада в Англия и си търсех работа. Мой познат ми показа обява за Lidl и реших да кандидатствам. Бях одобрена и започнах като касиер-продавач през ноември 2010 г. Бях много развълнувана – само на 20 години и не знаех какво точно ме очаква.

Какво си спомняте от началото на Lidl в България? 

Спомням си откриването много добре. Магазинът ни в Плевен се забави и бяхме командировани в Ловеч, за да помагаме. Там се учехме на всичко – да подреждаме, да печем хляб, да работим на каса. Най-яркият ми спомен е огромната тълпа пред магазина в деня на откриването. Имахме акция на банани и олио – онези „прословути банани“, които свършваха за секунди. Беше голяма еуфория и много динамично.

А как изглежда денят Ви сега? Как се промени работата Ви за това време? 

Времето мина неусетно. Днес денят ми като младши заместник-мениджър филиал е все така динамичен. Започваме с кратка оперативка и разпределяме задачите. С времето работата стана по-организирана, а автоматизираните системи много ни улесняват – например електронните ценови табели ни спестяват страшно много време.

Какво отличава Lidl според Вас?

Според мен, това, което наистина отличава Lidl, е емоционалната връзка, която компанията успя да изгради с клиентите си. Хората вече не възприемат магазина просто като търговец, а като нещо свое, близко до тях. Доказателството за това е умалителното име, което ни дадоха – „лидълчето“. Тази връзка се вижда и в огромния интерес към продуктите с нашето лого – чорапите, блузите, чехлите. Аз го виждам и в собствения си живот: децата ми израснаха с нашите продукти, а 4-годишният ми син обожава магазина и сам ме пита: „Мамо, кога ще идем до Лидълчето?“

Ако Lidl не беше стъпил на пазара ни преди 15 години, какво щеше да Ви липсва най-много? 

Не мога да си представя живота си без Lidl, той е част от ежедневието ми от 15 години. На клиентите щеше да им липсва място, на което да разчитат за качество и коректност. На мен лично би ми липсвало чувството за екипност. В тези 15 години Lidl ме научи на дисциплина, отговорност и работа в динамична среда.

Коя според вас е най-важната промяна или иновация, която наложи Lidl на пазара у нас?

Според мен най-важната промяна е, че Lidl наложи високи стандарти за качество, съчетани с достъпна цена. Въведе тематичните седмици, които и до днес са хит. Компанията промени и отношението към служителите – с ясни правила, възможности за развитие и стабилна работна среда.

Как според Вас Вашата работа допринася за успеха на компанията? 

Аз съм спокоен и положителен човек и вярвам, че моят принос подпомага успеха чрез добрата организация на екипа и вниманието към клиентите. Когато работата върви гладко, клиентите са доволни и се връщат, а това се отразява на успеха на цялата компания.

Какво във Вашата работа Ви носи най-голямо удовлетворение? 

Най-голямо удовлетворение ми носи усмивката на доволните клиенти. Дори с малко усилие да успееш да направиш деня на някой по-хубав, това ми дава усещане, че трудът ми има смисъл.

Тази година празнуваме 15-а годишнина под мотото „15 години любими #teamlidl моменти“. Има ли момент, който ви е особено важен и скъп? 

През тези 15 години израснах професионално и лично. Тук се родиха двете ми деца, омъжих се. Най-важното за мен е, че винаги съм била подкрепяна и разбирана от колегите си, които са ми като второ семейство.

 

БЛИЦ:

Преди 15 години Lidl беше… нещо ново и неизвестно.

Сега Lidl е… любим магазин, без който не мога.

Най-важният урок: свързан е с израстването ми като личност и ежедневното общуване с хората.

Как бихте обяснили работата си на дете?… зареждам и продавам различни неща в магазин.

Ако бях продукт от Lidl… щях да бъда току-що изпечен кроасан с масло. Ароматен, пухкав и вкусен.