Заслужава си.

Свеж като репичка: 15 години Lidl през погледа на Димитър Бузов

15 godini lidl - dimitar buzov

Димитър Бузов, старши експерт „Плодове и зеленчуци“

Като бяхте дете какъв мечтаехте да станете? 

Голям фен бях на NBA и най-вече на Скоти Пипън. Мечтаех да съм баскетболист –  тренирах сериозно и играех професионално. После отидох да уча и животът тръгна в друга посока.

Как Ви намери това, което работите в момента? Как стартирахте?

След един семеен скандал ми се наложи рязко да търся ново поприще. И си казах: искам нещо стабилно, голяма международна компания. Видях обява за Lidl и нещата се случиха много бързо – започнах в отдел Продажби, преминах 6-месечно обучение в Германия, върнах се, станах управител на магазин, после регионален мениджър, минах за малко през HR маркетинг и през 2018 г. се озовах в отдел „Плодове и зеленчуци“. Там наистина си намерих мястото.

Какво си спомняте от началото на Lidl в България?

Помня добре началото на Lidl в България – 14 магазина в 11 града, всички трябваше да отворят едновременно. В Германия видях как работи „немската машина“ – точност, организация, дисциплина. А тук трябваше да управлявам екип от 60–70 души и никога преди това не бях отварял магазин. Отговорността беше огромна, но и удовлетворението – също.

А как изглежда денят Ви сега? Как се промени работата Ви за това време?

Работата ни е динамична – купуваме и продаваме плодове и зеленчуци за цялата страна. Всяка седмица започва от нулата: нови акции, нови артикули, ново планиране. Това те държи жив. В началото имахме 30–40 артикула, днес са над 160. Lidl е №1 по продажби на плодове и зеленчуци в стойност в България – и това е благодарение на дългосрочните ни отношения с родните производители.

Какво отличава Lidl според Вас?

Качеството. Тестваме продуктите в независими лаборатории за над 800 вида остатъци от пестициди. Имало е случаи, в които връщаме камиони стока. Моите деца ядат само от Lidl – това казва всичко.

Ако Lidl не беше стъпил на пазара ни преди 15 години, какво щеше да Ви липсва най-много?

Може би нямаше и да разберем какво точно ни липсва. За служителите – стабилност и точност. За клиентите – добро качество на добра цена. Lidl вдигна летвата за целия пазар.

Коя според Вас е най-важната промяна или иновация, която наложи Lidl на пазара у нас?

Високите стандарти – особено в моята категория. Работим само със сертифицирани производители и прилагаме по-строги изисквания от законовите.

Как според Вас Вашата работа допринася за успеха на компанията?

Всеки ден се старая групата ми да е конкурентна – по-добри цени, по-добро качество, по-голямо разнообразие. Това е моят принос.

Какво във Вашата работа Ви носи най-голямо удовлетворение?

Преди месец, за Черешова задушница, имаше сериозен недостиг на череши заради сланите. Само ние успяхме да предложим череши – и то на промоция. Това беше възможно благодарение на дългосрочните ни отношения с производителите. Това носи смисъл на работата – не да късаш връзки, а да ги изграждаш.

Тази година празнуваме 15-та годишнина на Лидл България. Кой е Вашият любим #teamlidl момент?

През 2011 г. филиалът, който управлявах, излезе на 8-мо място по оборот сред всички магазини на Lidl в Европа. Незабравимо усещане!

 

БЛИЦ

Преди 15 години Lidl беше… ново начало.
Сега Lidl е… удовлетвореност.
Най-важният урок е… работата с хора.
Как бихте обяснили работата си на дете?... купувам и продавам краставици и домати.
Ако бях продукт: репичка! Да, свеж като репичка!