От празния склад до №1 на пазара
Катя Методиева, комисионер в логистична база Равно поле
Като бяхте дете, каква мечтаехте да станете?
Както вероятно повечето момичета, и аз си мечтаех да стана принцеса.
Как Ви намери това, което работите в момента? Как стартирахте?
Преди да започна в Lidl, работех в зоомагазин – нищо общо с това, което правя днес. През 2010 г. видях обявите и с една приятелка решихме да кандидатстваме. Признавам, че не знаех какво е "комисиониране" или работа в склад, но заплатата беше доста по-висока и реших да пробвам.
Назначиха ни на 14 септември 2010 г. Спомням си първите дни в огромния, все още празен склад – чистехме, подреждахме, а колегите се шегуваха: „Почивайте си сега, защото после няма да има почивка!“
Какво си спомняте от началото на Lidl в България?
Отначало чистехме, после започнаха да идват първите стоки. Учехме се да караме колички и да разпределяме палета. Когато пристигна стоката за 14 магазина наведнъж, ми изглеждаше страшно много! В началото ми беше трудно, защото имаше високи изисквания палетите да изглеждат добре, без разпилени кашони, но се научихме. Всичко беше ново, интересно и истинско ново начало.
А как изглежда денят Ви сега? Как се промени работата Ви за това време?
Не съм сменила позицията си, въпреки че съм имала възможности. Харесвам работата си. Денят ми започва с вземане на заявка от монитор, след което взимам пале и събирам стоката. Накрая я фолирам, надписвам и подготвям за съответния филиал. През годините процесите станаха много по-организирани и улеснени. Например, ревизиите вече са с електронни устройства, а не на хартия с калкулатори. За жена 15 години в склад е предизвикателство, но когато виждаш, че компанията подобрява процесите, това ти дава сили.
Какво отличава Lidl според Вас?
Качеството. Това е нещото, което според мен отличава Lidl – особено при месото и храните като цяло. Дори когато сравнявам с други магазини, винаги стигам до извода, че тук се държи на качеството и това е най-доброто, което може да задържи клиентите през годините.
Ако Lidl не беше стъпил на пазара ни преди 15 години, какво щеше да Ви липсва най-много?
Ако Lidl го нямаше, щяха да липсват разнообразните артикули и тематичните седмици. На мен лично най-много би ми липсвала самата фирма. Спомням си първата си заплата – получих я точно за 30-тия си рожден ден. И до днес знам, че на 15-о число ще си получа възнаграждението. Това е рядко срещана сигурност, благодарение на която отгледах децата си. Вероятно затова съм тук толкова години – заради стабилността и добрите отношения с колегите.
Коя според вас е най-важната промяна или иновация, която наложи Lidl на пазара у нас?
Според мен най-важното е, че Lidl наложи високи стандарти за качество на продуктите и точност в доставките. Заявките винаги пристигат навреме в магазините, а това е ключово и за клиентите, и за нас, които работим в склада.
Как според Вас Вашата работа допринася за успеха на компанията?
С отговорността и грижата, с които вършим работата си. За мен е важно стоката да бъде доставена навреме и в отлично състояние – подредена, здрава, без смачкани опаковки. Така са ни учили от самото начало – да не поставяме тежко върху крехко. Дисциплината, коректността и уважението един към друг правят екипа ни силен.
Какво във Вашата работа Ви носи най-голямо удовлетворение?
Най-голямо удовлетворение ми носи, когато си свърша заявките навреме и всичко върви гладко. Тук сме като едно голямо семейство и особено ние, по-старите колеги, се подкрепяме взаимно. Разбира се, приемаме и новите колеги – сред нас има и азербайджанци, и узбеки, на които се стремим да помагаме, да ги учим и да ги приобщаваме към екипа.
Тази година празнуваме 15-а годишнина на Лидл България. Кой е Вашият любим #teamlidl момент?
Един от най-запомнящите се моменти беше за петата годишнина, когато колеги от различни филиали бяхме заедно в Кремиковския манастир – садихме цветя и дръвчета. Имахме и други инициативи, като раздаването на храна за хора в нужда в кв. „Дружба“. Всички тези преживявания носят хубави спомени и ти напомнят защо си заслужава да си част от тази компания.
БЛИЦ:
Преди 15 години Lidl беше… голяма верига, която стъпваше на пазара.
Сега Lidl е… номер едно.
Най-важният урок: Да бъда по-отговорна, да си помагаме и да се уважаваме взаимно.
Как бихте обяснили работата си на дете?… Работя в склад и използвам машина, с която подреждам стоката на палета, за да стигне до магазина.
Ако бях продукт от Lidl… щях да бъда млечен шоколад.