За цифрите и хората: Станислава Братованова
 
                    Станислава Братованова, ръководител отдел „Ресорен контролинг“
Като бяхте дете, каква мечтаехте да станете?
Спомням си, че исках да стана политик. Тогава представата ми за политик беше човек, който много пътува, а аз мечтаех за това.
Как Ви намери това, което работите в момента? Как стартирахте?
От самото начало съм част от отдел „Контролинг“ в Lidl България, където анализираме данни и показатели. Започнах няколко месеца след откриването на първите магазини, когато Lidl придоби супермаркетите Plus. Първоначално ролята ми беше неясна, но скоро намерих мястото си.
Какво си спомняте от началото на Lidl в България?
Беше много динамично – с откриването на магазините изпълнявахме различни функции, от изчисляване на разплащанията до организацията на касите. Най-яркият ми спомен е непредсказуемостта на всеки ден и невероятната сплотеност между хората в екипите.
А как изглежда денят Ви сега? Как се промени работата Ви за това време?
Аз стартирах от най-ниската позиция – сътрудник, а днес съм ръководител отдел. Получих реални шансове за растеж и открит диалог за развитие. Днес отговарям за малък екип, където също има много динамика. Денят започва с кафе, срещи и обсъждания, седмични и месечни отчети и задачи, свързани с развитието на служителите и приноса им в компанията.
Какво отличава Lidl според Вас?
Отдавам го на открития подход и стремежа ни да сме близо до хората. Още от избора на терен за магазин мислим за удобството – нашите паркинг места са по-широки от стандартните, знак на уважение към клиента. Спомням си COVID периода – колегите от „Стоково снабдяване“ положиха огромни усилия за постоянна наличност на стоките и това донесе спокойствие на хората.
Ако Lidl не беше стъпил у нас преди 15 години, какво щеше да Ви липсва най-много?
Гордея се и с пилотния проект за обратно приемане на РЕТ бутилки и кенове. В моя роден Добрич винаги има опашки пред автоматите – хората са доволни, че могат да помогнат на природата и да подкрепят кауза.
Коя според Вас е най-важната промяна или иновация, която наложи Lidl на пазара у нас?
Иновациите са много, но именно пилотният проект за обратно приемане на бутилки и кенове е най-любимият ми пример напоследък – и това, че към каузите, които можеш да подкрепиш, се добавят нови. По-генерално, Lidl промени пазара с открития си подход. Бяхме първи в прозрачността на заплащането, дадохме шанс на българските доставчици и дори възможност да изнасят продукцията си за други държави. Отвътре виждам как задаваме темпото за иновации – Lidl е истински трендсетър и се гордея с това.
Как според Вас Вашата работа допринася за успеха на компанията?
Във всеки един стратегически и бизнес ход, който компанията планира, нашият ресор е от ключово значение за оценката и анализа. Участваме в годишната стратегия, но и в редица по-малки и чести стъпки, където най-общо казано, анализираме данни.
Какво във Вашата работа Ви носи най-голямо удовлетворение?
Работата с вътрешните отдели, когато успеем да им помогнем по-добре да разберат и управляват дадени показатели и процеси. Синергията между екипите и предаването на знание, което ни помага да растем заедно.
Тази година празнуваме 15-та годишнина на Лидл България. Кой е Вашият любим #teamlidl момент?
Внедряването на системата за процеси Арис беше един от важните проекти, с които се занимавахме – завършихме на почетното четвърто място сред всички Lidl държави. Друг любим момент за мен са срещите с колегите – последният ни тиймбилдинг беше изпълнен с лични послания, споделянe и усещане за истински екип.
БЛИЦ
- Преди 15 години Lidl беше… бебе, новородено.
- Сега Lidl е… тийнейджър…все пак е на 15.
- Най-важните уроци, които научих, са свързани с… човешките взаимоотношения.
- Как бихте обяснили работата си на дете?... работя, за да може магазинът да има стока.
- Ако бях продукт от Lidl... щях да бъда сирене Бри или сладолед Ванилия.