15 години Lidl през погледа на Цветан Сакеларов
 
                    Цветан Сакеларов, ръководител „Недвижимости - Източна България”
Като бяхте дете, какъв мечтаехте да станете?
Като много момчета, и аз мечтаех да стана полицай – не заради униформата, а заради мисията да служиш и помагаш. Днес го правя по друг начин – като изграждам магазини близо до клиентите ни, които улесняват ежедневието им и също по свой начин им помагат.
Как Ви намери това, което работите в момента? Как стартирахте?
Работата ме намери още като студент. Получих визитка, отидох на интервю и така започнах в Lidl през 2007 г., когато все още нямаше магазини у нас. Започнах на 4-часов работен ден като чертожник – изготвях плановете за потенциални локации на магазини, оформях пространството, паркингите, подходите, зоните за зареждане. Оказа се изненадващо творческа работа.
Какво си спомняте от началото на Lidl в България?
Периодът преди откриването беше изключително интензивен. В последната година преди старта вече бях ръководител строителен обект и отговарях за магазина в ж.к. „Тракия“ в Пловдив. На откриването имаше тълпи от хора, сякаш концерт. Най-силното усещане беше мигът, в който магазинът оживя – след години работа в празни коридори, изведнъж имаше клиенти, енергия, живот. Тогава разбираш, че усилията имат смисъл.
А как изглежда денят Ви сега? Как се промени работата Ви за това време?
Днес съм ръководител „Недвижими имоти – Източна България“. С екипа ми търсим терени, преговаряме със собственици, планираме строителство и гарантираме, че магазините са модерни, устойчиви и енергоефективни. Работата далеч не е рутинна – срещаш различни хора и вземаш решения с голяма отговорност. Научих, че колкото по-нагоре стигаш, толкова повече работа и ангажименти носиш.
Какво отличава Lidl според Вас?
В това, че всеки намира по нещо любимо – от тематичните седмици и българските стоки до „нехранителните изкушения“. Неслучайно хората се редят от 8 сутринта за бебешки дрешки. Аз самият често купувам нещо извън списъка – отверка, спортен аксесоар, дори чорапи с логото, с които ходя на фитнес.
Ако Lidl не беше стъпил на пазара ни преди 15 години, какво щеше да Ви липсва най-много?
Щеше да липсва възможността да намериш качествен продукт на добра цена, бързо и удобно. Аз самият обичам Lidl, защото не се губиш сред излишен избор – каквото и да вземеш, знаеш, че е качествено. А за мен пазаруването е и малко семейно приключение.
Коя според Вас е най-важната промяна или иновация, която наложи Lidl на пазара у нас?
Моделът „високо качество на достъпна цена“. Това промени пазара. Добавям и мисълта за бъдещето – зарядни за електромобили, автомати за бутилки и кенове.
Как според Вас Вашата работа допринася за успеха на компанията?
Моята роля е да намираме точните локации и да изграждаме магазините. Всеки нов магазин е инвестиция в удобството на клиента и в разрастването на компанията.
Какво във Вашата работа Ви носи най-голямо удовлетворение?
Да създадеш нещо реално – от идея и чертеж до магазин, пълен с екип и клиенти. Тогава осъзнаваш, че усилията си струват.
Тази година празнуваме 15-та годишнина на Лидл България. Кой е Вашият любим #teamlidl момент?
Един от най-ярките е откриването на първия магазин в Пловдив – тълпите, емоцията, осъзнаването, че сме част от нещо голямо. Специален беше и първият магазин, който открих като ръководител строителен обект – във Велинград. Ценя всеки проект, но най-много ценя екипа.
БЛИЦ
- Преди 15 години Lidl беше… новородено бебе.
- Сега Lidl е… тийнейджър – разумен, енергичен и готов да покорява.
- Най-важният урок: хората в екипа са най-важното за общия успех.
- Как бихте обяснили работата си на дете?... „тати казва къде ще има Lidl“.
- Ако бях продукт… щях да бъда сладолед – защото нашите сладоледи са обичани от децата, а когато едно дете те харесва, значи си наистина добър!