Lidl търси над 150 служители за своите магазини и складова база
Гарантирано нарастване на заплатата през първите 3 години и месечни ваучери за храна от 200 лв. са част от работното предложение на "Лидл България". Повече за него и защо компанията търси нови попълнения за екипа си – разказва Катерина Шопова, директор "Човешки ресурси“.
Наскоро обявихте, че откривате нови работни места за вашите магазини и складовата ви база в Равно поле. Каква е причината за това?
Lidl се развива динамично в България и предстои в следващите месеци да отворим нови магазини в няколко града – Шумен, Хасково, Пловдив, София и за първи път – в Ботевград, като така вече ще сме в 51 града у нас. Именно това е причината да открием 120 нови работни места за магазините ни в страната. Успоредно с това, разширяваме и складовата ни база в Равно поле, в резултат на което се отварят още 40 нови свободни позиции. Така общият брой служители, които търсим за нашите магазини и складовата ни база, надхвърля 150, което е логичен резултат от развитието на компанията. Може само да ни радва фактът, че и през 2022 г. екипът ни продължава да расте. Това е устойчива тенденция от последните години, в които въпреки предизвикателствата, ежегодно увеличавахме екипа си с двуцифрен процент – само за последната година (ян.’21 -ян.’22) този ръст е 15%.
Какво е вашето предложение – какви позиции търсите и какви са условията за тях?
Разнообразието от позиции в компанията е голямо. Ако говорим конкретно за работните места в магазините, възможностите, които предлагаме, са за касиер-продавач или за аранжор, който е отговорен основно за зареждането на стоката и може да избира дали да работи на дневна, или нощна смяна. Освен различните позиции, от които кандидатите могат да избират, сме гъвкави и по отношение на работното време. При нас един касиер-продавач може да работи на 4, 6 или 8-часов работен ден. Има и още една възможност – например, само в събота и неделя. Това позволява работата в Lidl да се съчетава с обучение или други занимания и интереси. Чудесна възможност е и за младите хора, които търсят сигурен доход по време на обучението си в университета.
Различни работни възможности предлагаме и в складовата ни база в Равно поле. В момента отворените позиции там са за каристи и складов служител – той, например, приготвя стоката за магазините.
Без значение обаче дали говорим за работа в нашите магазини или в логистичните ни центрове, едно нещо в нашето работно предложение е еднакво. Предлагаме мотивиращо възнаграждение, което автоматично и гарантирано нараства през първите 3 години. Към него добавяме и широк пакет социални придобивки – буквално преди дни увеличихме размера на ваучерите за храна и занапред всички наши служители ще получават 200 лв. ваучери месечно. Осигуряваме още коледен бонус, допълнително здравно застраховане, допълнителен ден отпуск за рожден ден, както и карта Multisport. За първи път тази година въведохме и още една нова придобивка за служителите с ученици у дома – комплект ученически пособия и отстъпка за годишен абонамент за Уча.се.
Специален фокус поставяме и върху обучението и развитието, защото знаем колко е важно за всеки човек. 100% от нашите служители са част от т.нар. програма за управление на таланта. При нея за всеки един служител ежегодно се набелязват конкретни индивидуални стъпки, чрез които той да придобива нови умения и да израства като човек, но и като професионалист. Доказва го и цифрата, че над 70% от мениджърите в нашите филиали са резултат именно от израстването си в компанията.
Накрая, но не последно по важност е и откритата и честна комуникация, позитивната работна среда, ясните процеси и така важните в днешно време сигурност и стабилност на работното място. Бих казала, че в Lidl хората получават не просто възнаграждение, а цялостно предложение за подкрепа, грижа и развитие.
Казвате, че заплатата расте през първите 3 години – гарантирано ли е това за всеки?
Да, заплатата на всички служители в Lidl гарантирано нараства през първите 3 години и това е записано в договорите им – и в магазините, и в складовите ни бази, и в централата. За нас е много важно да даваме на служителите си сигурност и предвидимост. С добрите стартови нива на заплащане им показваме, че ценим труда им, а с гарантираното нарастване на възнаграждението им даваме възможност да планират спокойно и да знаят, че имат сигурен партньор до себе си. Но не само това – стараем се да актуализираме нивата на заплащане и извън тези предварително посочени рамки. Като пример ще посоча, че увеличихме заплатите на служителите в магазините ни още през декември м.г. с двуцифрен процент, актуализирахме съществено и заплатите в логистичните ни бази в Равно поле и Кабиле.
Защо хората да кандидатстват при вас?
Това, което отличава Lidl като работодател, е коректността и споменатото по-горе цялостно предложение към служителите за сигурна работа, възможност за развитие, подкрепяща среда и лидерска култура, която превръща хората в Lidl в силен и сплотен екип. Възнагражденията в компанията са сред най-високите в сектора, а работното време се отчита и заплаща до минута. При нас няма скрити условия и дребен шрифт – за нас ключово е доверието и ние спазваме това, което обещаем. Неслучайно, нашите служители са и най-големите ни фенове. Традиционно провеждаме вътрешно проучване сред нашите служители, наречено "Пулсът на Lidl“. Резултатите от последното му издание показват, че 77% от участниците биха препоръчали компанията като работодател, а 84% от тях са доволни от работата с прекия си ръководител. Това е най-ценното за нас признание – че хората, които работят в Lidl, се чувстват ценени и спокойни за утрешния ден.
Повече за свободните позиции и условията в Lidl има на jobs.lidl.bg.
Източник: www.plovdiv24.bg