Възможност за любима работа

Стажантска програма 2024

Стани стажант в Lidl, виждаме успеха в теб

24 работни дни годишно спести проект на стажант в Лидл България

11 септември 2024 г.

Проект за спестяване на 16 работни часа на месец, 192 часа на година или общо 24 работни дни годишно разработи един от участниците в тазгодишната стажантската програма на Лидл България. Пламен Цоков е студент по информационни технологии в Нидерландия и заедно с още 13 младежи, които следват в университети в България, Дания, Германия и Великобритания, стана част от петия, юбилеен випуск стажанти на Лидл България.

В рамките на два месеца, под ръководството на опитни ментори, те разработиха конкретни проекти, които на финала на програмата представиха пред топ мениджмънта на компанията.

Освен проектът на Пламен, който допринесе за оптимизирането на отчитането на работното време в отдел „Продажби и логистика“, имаше още много ценни и интересни идеи. Като например проектът на студентката в УНСС Елена Вутова, която разработи концепция за „Перфектен ден“ на служителите в магазините на веригата по време на натоварените дни около коледните празници. Или идеите на Димитър Недялков, който следва бизнес администрация в университета в Манхайм, Германия и с проекта си се постара да улесни обмена на информация между различни звена в компанията. В отдел „Експанзия“ помогнаха на Пресияна  Ганева да измине стъпка по стъпка процеса по изготвянето на  стратегия и план за потенциален нов магазин.

Всички стажанти споделиха, че програмата е отговорила или надхвърлила очакванията им. 100% посочиха, че в бъдеще биха избрали Lidl като работодател, като сред основните им мотиви за това са екипът, уважението, топлата и приятелска среда, възможностите за развитие и условията. 96% от тях пък биха я препоръчали на свои познати заради опита, стажа, новите контакти и шанса да видиш отвътре как работят компаниите. Участниците оценяват изключително високо работата си с ментор, който ги подкрепя, както и новите знания, които са придобили, включително за управление на проекти, анализ на данни, презентационни умения, работа в екип, отговорност, изграждане на личен бранд и др.

Именно това, че всеки стажант работи по конкретен проект с ментор, преминава се през серия от практични обучения и участва в различни събития отличава стажантската програма на Лидл България, като интересът към нея ежегодно нараства. Тя е една от успешните младежки програми, с които компанията осигурява на младежи без опит вход към успешна кариера и подпомага интеграцията им на пазара на труда. Близо 1/4 от преминалите стаж в Lidl стават част от екипа, като тази година общо 3-ма младежи ще продължат да работят в компанията.

Обратната връзка от стажантската програма препотвърждава резултатите от Graduate Survey 2024 – ежегодно независимо проучване, което класира най-предпочитаните работодатели в България според студентите. В него Лидл България отново е в топ 10 сред всички компании в страната и номер 1 сред търговските вериги.

 

За стажантската програма на Лидл България

Стажантската програма се провежда от 2020 година.  За пета година Лидл България даде възможност за платен стаж на студенти от различни специалности от университети в страната и чужбина. Стажът  се провежда за период от два месеца – от 1 юли до 30 август. Младежите работят по конкретен проект, който на финала представят  пред мениджмънта на компанията. Най-добре представилите се студенти  имат шанс да продължат да се развиват в  Лидл България.

 

Финално сертифициране на участниците в Стажантска програма Lidl 2024

От активист в ромска фондация до стажант в Lidl – как едно младо момиче сбъдва мечтата си да се развива

16.08.2024 г.

Равнопоставеност. Приобщаване. Създаване на кариерни възможности за хора от уязвими групи в обществото. Интегриране на младите хора на пазара на труда…

Изпразнени от смисъл словосъчетания ли са това или пътна карта към успех и  развитие – и на компанията, и на хората в нея?

Ани Стоянова и Наталия Миткова имат ясен отговор на този въпрос. Кои са те?

Те са ментор (Ани) и стажант (Наталия) от тазгодишната стажантска програма на Лидл България, която дава възможност на 14 студенти от университети в пет държави да работят по реални проекти в продължение на два месеца и да натрупат така нужния им трудов опит, лични умения и контакти.

Наталия е втора година студент в Юридическия факултет на Софийския университет, но борбата за справедливост изобщо не е нова за нея. Самата тя е от ромски произход, от 16-годишна е доброволец във фондация „Арете“ по темата за интеграция на ромски деца. Благодарна е за своя шанс да израства и да се развива чрез програмите на фондацията и сега се стреми да е ролеви модел за по-малките.

Именно на съвместно събитие на „Арете“ и Lidl тя научава за стажантската програма на ритейлъра и решава  да грабне възможността.

„Реших, че няма как да изпусна такъв шанс, чест и отговорност. Един вид представлявам всички деца и доброволци в организацията с работата си тук.

Радвам се, че се осмелих да кандидатствам, защото като част от екипа виждам в цялост мащаба на подкрепата на Lidl не само за интегрирането на различни общности, но и за спорт, култура и други каузи“.

Стажантската програма е само една от всички възможности, които Лидл България създава, за да подпомогне социалното приобщаване – в конкретния случай на младите хора – и равните възможности в обществото. В подкрепа на младите хора компанията развива също практикантска и trainee, които протягат ръка към поколението Z.

В допълнение на своите собствени инициативи, Lidl работи активно и с редица организации, които с дейността си спомагат за развиването на нови умения в посока разнообразие и включване – като Стопанския факултет на Софийския университет и Съвета на жените в бизнеса в България.  По партньорството  с  фондация „Арете“ Lidl осигурява стипендии на младежи от ромската общност, които желаят да продължат образованието си и после да се превърнат в активна част от пазара на труда като качествена и конкурентоспособна част от него.

Работят ли наистина програмите за приобщаване?

Историята на Наталия е пример как различните пътеки, по които Lidl създава възможности за включване, могат да се слеят  в една кариерна пътека.

А пътят на Ани Стоянова, нейният ментор в стажантската програма, показва как с професионализъм и отдаденост можеш да се развиваш, когато средата е благоприятна. Самата тя е била стажант, след което става служител на Lidl, а в вече е и ментор.

“Стажантските програми помагат за запълването на една сериозна пропаст между университетското образование и старта на кариерата”, смята Ани Стоянова. Особено голямо предимство са реалните проекти, в които се включват стажантите в Lidl.

“Макар да сме стажанти, на нас ни се гласува доверие да помагаме за изпълнението на ежедневните, реални задачи на екипа и това е особено мотивиращо. Виждаш смисъл от усиленото учене в университета, прилагаш на практика теорията и обогатяваш с реални казуси”, разказва Наталия.

“За мен като ментор е удовлетворяващо да мога да предам опита си, но съм и благодарна за помощта, която получавам от стажантите за работата по текущите задачи”, допълва Ани. 

Всеки се учи от всеки

“Научих колко са важни хората, с които работиш, а не само работата като такава. Отзивчивостта на моя ментор и останалите колеги ми дава кураж, че ще се справя с всяка задача”, разказва Наталия.

“А аз пък се възхищавам на активността и целеустремеността на нашите стажанти. Те са не само всеотдайни в ученето на тази така трудна специалност, каквато е правото, но и намират време да се развиват и в други направления, да развиват доброволческа дейност и свои лични проекти. Като човек, който вече от няколко години е от страната на работещите, мога само да взема пример от стажантите и да се върна отново към свои любими дейности и хобита с кауза, които съм имала преди”, дава Ани своята гледна точка.

И така печелим всички

Към  поколението на Наталия са насочени много от политиките за приобщаване на Lidl. За да могат да развиват знанията и уменията си, да са конкурентноспособни на пазара на труда и да имат мотивация да останат да работят в България.

До над 3000 младежи пряко са достигнали инициативите за приобщаване на компанията само през 2023 година, а индиректно броят им е много по-висок.

Защото всеки от младите хора, запознал се с идеите на многообразието, става техен посланик и ги разпространява – сред колегите си, семейството и приятелите си.

Така, както Наталия уверено върви по своята кариерна пътека и със своя успех се превръща във вдъхновение за много други младежи, които искат да учат,  да се развиват и да допринасят за развиването на среда на толерантност и многообразие.  

 

 

Наталия Миткова стажант в Лидл България програма 2024

Тайната на успешния стаж – разказват менторите и стажантите от Lidl

06.08.2024 г.

Рекорден интерес предизвика тазгодишната стажантска програма на Lidl. Компанията за поредна година дава шанс на активни студенти да се докоснат до реалния живот в международна компания и да допринесат с идеите, ентусиазма и новаторските си виждания за реализирането на конкретни проекти. Подадените тази година кандидатури са с 25% повече от миналата година, а одобрените стажанти са точно 14.

Двама от тях - Явор и Яни, с готовност се съгласиха да разкрият тайната на успешния стаж от студентска гледна точка. А менторите им Милка Гайтанджиева и Габриела Дончева споделиха какво се вижда "от другата страна" - от страната на служителите, решили да отделят част от времето си да подадат ръка на следващото поколение таланти.

Така заедно - ментори и стажанти, успяха да обобщят няколко вдъхновяващи принципа на успешния стаж, които с лекота могат да се приложат към всички сфери на живота.

Да искаш да опитваш нови неща

"И аз искам да ми се случи нещо такова", казва си Явор, докато слуша въодушевения разказ на своя приятелка, която е стажант в Lidl през 2023. И на следващата година подава документи за проект в отдел "Стоково снабдяване".

"Два месеца и половина ваканция е прекалено много време, за да не правя нищо. Трябва ми предизвикателство", решава Яни в Бирмингам и между последния стаж и следващата година в университета кандидатства за позиция в Lidl в родната България, за да е близо до семейството си.

"Реших да стана ментор, защото исках да видя гледната точка на новото поколение. Да опитам дали ще успеем да си взаимодействаме и да сме доволни от резултата. Е, няма как да съм по-доволна, че станах ментор за първи път", споделя Милка Гайтанджиева, ментор на Явор, която работи от осем години в Лидл България.

"Миналата година само гледах отстрани какво е да си ментор, а тази година самата аз влязох в тази роля, защото много исках да се видя в нея", разказва Габриела, част от екипа на компанията от само две години.

Да искаш да си полезен

Голямото предимство на стажовете в Lidl, и това го потвърждават всички стажанти, не само Явор и Яни, е че работят по реални проекти, които са част от живота на компанията.

Яни например помага на своя ментор Габриела в анализа на данни от приложението Lidl Plus. "Все не успявах да стигна до тази задача, а ми беше много интересно какво ще покажат данните. Сега, с помощта на Яни, ще имам много ясна картина и съм много благодарна, че ме отменя в тази задача", споделя тя.

"В нашия отдел изготвяме на ежегодна база справка за намаляване на пластмасата в опаковките ни. Тази година справката ще изготви Явор", разяснява Милка Гайтанджиева.

"Много ми е интересно!", с блеснал поглед разказва той. За изрядното изпълнение на задачата му помага и немския, който е научил тук на курс, но е усъвършенствал в Манхайм, където следва ....

"Немският е труден език. Думите са толкова дълги, че оставаш без дъх, докато ги кажеш", смее се той.

И двамата ментори споделят наблюденията си, че именно реалните задачи вдъхновяват много стажантите на Lidl. "Те усещат, че имат принос, че знанията и уменията им са важни за екипа и могат да принесат с личните си качества за общия успех", обяснява Милка Гайтанджиева.

Да знаеш какво искаш. Или не.

За да определим един стаж като успешен, той трябва да ни е дал отговор на въпроса "Това ли искам да работя, след като завърша". И невинаги е задължително отговорът да е "Да".

"Тук се чувствам полезен със знанията си и уменията си и бих го избрал като своя професия в бъдеще", казва единият стажант. Другият все още търси къде да се реализира професионално, но казва, че възможността да е в реална работна среда му дава яснота какво харесва и към каква сфера да се насочи.

"Когато говорим за кариерно ориентиране и приложимост на образованието в реалния професионален живот, бих казала, че над главите на стажантите са се натрупали облаци, които им пречат да видят ясно в бъдещето. Месец след старта на стажа с радост мога да отбележа, че облаците вече се разкъсват и младежите все по-ясно виждат как образованието ще им помогне да се реализират в една или друга професия", споделя Милка Гайтанджиева.

Да имаш доверие и да подхождаш с оптимизъм към всеки колега

За накрая оставихме най-важната съставка на успешния стаж - хората. "Завиждаме си за стажантите, които ни се паднаха тази година", казват менторите.

"Най-много от всичко ми харесват хората в екипа. Когато задам въпрос, всички погледи са вперени в мен и всеки е готов да ми помогне, без значение колко са заети в момента", казват стажантите.

Как се намира време и енергия да си отворен да се учиш интензивно или да предаваш опита си в сбит вид, само за два месеца? С доверие и оптимизъм, казват и двете страни.

"Ние трябва да си даваме ясна сметка, че помагаме на бъдещето поколение да се изгради, като му предадем опита си от реалния бизнес и му зададем стандарти и ценности, към които да се придържат. Когато си приел тази толкова отговорна задача и я изпълняваш със сърцето си, няма как да не си отзивчив във всеки момент", завършват менторите на новото поколение таланти на Lidl.

 

Випуск 2024 стажанти на Лидл България

Студенти от университети в 5 европейски държави влизат в стажантската програма на Lidl

Новите Lidl таланти в стажантската програма

 

4 юли 2024 г.

14 стажанти от университети в 5 европейски държави посрещна Лидл България в новото издание на стажантската си програма. Студенти от водещи университети в България, Дания, Германия, Великобритания и Нидерландия са новите Lidl таланти, които ще подготвят конкретни проекти в шест стратегически отдела в компанията. Интересът към програмата за поредна година е изключително висок, с ръст от близо 25% в подадените кандидатури.

През следващите два месеца стажантите ще работят в отделите „Администрация“, „Човешки ресурси“, „Продажби и логистика“, „Корпоративни комуникации“, „Стоково снабдяване“ и „Централизирани дейности“. С подкрепата на ментор младежите ще усвояват ценни знания и умения за бързооборотната търговия. Допълнителни обучения ще надграждат комуникационните и меките им умения с цел не само успешно представяне на възложените им проекти, а и по-нататъшно личностно и кариерно развитие.

Стажът в Лидл България е част от успешните младежки програми на компанията. Показателно за силната приемственост между тях е, че трима участници в предходни издания на практикантската програма това лято ще бъдат стажанти в компанията, за да минат на следващото ниво от кариерното си развитие.

Големият интерес към стажантската програма идва като потвърждение на наскоро обявеното мултинационално, независимо проучване Graduate Survey за имиджа на работодателите в България, че Lidl е предпочитан работодател за студентите. С възможността за работа в силен екип, добро заплащане и шанс за кариерно развитие, компанията се утвърждава като отлична възможност за първа любима работа.

 

14 студенти от университети в 5 европейски държави влизат в стажантската програма на Lidl 2024

Какво те очаква като стажант в Lidl през 2024г.?

 

  • Работа по конкретен бизнес проект
  • Персонален ментор, който те вдъхновява, обучава и води в проекта и оперативната работа в реална бизнес среда
  • Опознавателни сесии с екипа, регулярна обратна връзка по работата ти през стажа
  • Тиймбилдинг и събитие със социална ангажираност за стажантите и менторите
  • Специализирани обучения: Управление на проекти, Бизнес комуникация, Изграждане на личен бранд в социалните мрежи, Презентационни умения, Как да бъдем успешни кандидати за работа, достъп до библиотека с електронни обучения           
  • 1300 лева брутно възнаграждение на месец
  • 200 лева ваучер за храна на месец
  • 5 дни неплатен отпуск 
  • 1 ден неплатен отпуск за рожден ден, ако е в рамките на стажа
  • Период на стажантската програма от 1.07 до 30.08.2024

Стажантска програма Lidl през годините

13 български студента от пет държави завършиха успешно стажантската програма на Lidl за 2023г.
Седем студенти от стажантската програма на Лидл България през 2022 позират до банер с логото на компанията
Випуск 2021 от стажантската програма на Lidl
Снимка на стажант от стажантска програма 2020 на Лидл България

Випуск 2023: 13 студента от 5 държави

Общо 13 студенти завършиха успешно своя стаж в Lidl, което е близо два пъти повече участници в сравнение с предходната година. Програмата събра български студенти от пет държави – България, Германия, Нидерландия, Австрия и Великобритания. За два месеца всички те работеха по конкретен бизнес проект и опознаха отвътре света на Lidl.

2022 г.: 100% от стажантите искат да останат в Lidl

Всички стажанти, които преминаха през стажантската програма на Lidl през 2022 г. биха искали да останат на постоянна работа в компанията. Те представиха седем различни проекта, с които работата може да бъде по-ефективна. Стажантите защитиха своите идеи пред мениджмънта на веригата, с което поставиха успешен финал на третото издание на програмата. Прочети повече тук.

8 студенти в стажантската програма на Lidl през 2021 г.

Студенти от България и чужбина се включиха в стажантската програма на Lidl през 2021 г. Как една компания може да спести на своите служители над 1200 работни часа годишно? Колко разходи могат да се спестят, ако се променят ценовите табели? Отговорът се крие в проектите, които разработиха младежите по време на стажа си в Lidl. Прочети повече тук.

Старт на стажантска програма в Lidl през 2020 г.

Първото издание на стажантската програма на Lidl се проведе през 2020 г. Седем талантиливи млади студенти се включиха в програмата и работиха по конкретен проект в рамките на два месеца. Випуск 2020 г. завърши програмата с официално събитие, на което представи пред мениджмънта на компанията резултатите от своята работа. Прочети повече тук.